Obraz – Rasamandala – taneczny krąg Kryszny i pasterek sygnowane Heema Devi [czyt. Hima Dewi] miejsce i data powstania: Indie, Mithila, przed 1988 r. Technika: tusz na papierze czerpanym wysokość 56 cm, szerokość 76 cm znajduje się w zbiorach Muzeum Azji i Pacyfiku Obraz ma formę poziomego prostokąta. Rysunek jest wykonany czarnym tuszem na białym papierze. Prawie wszystkie elementy kompozycji wypełniają gęsto cienkie czarne kreski. Tylko niektóre elementy są w całości wypełnione czarnym kolorem. Obraz otoczony jest szeroką ramką złożoną z ułożonych na przemian kół i trójkątów. Koła i trójkąty są wypełnione równoległymi cienkimi kreskami. Na środku obrazu namalowany jest okrąg. Krawędź okręgu otoczona jest ramką z drobnych, równoległych kresek, i czarną falbanką. Powstało w ten sposób koło o białym polu i ozdobnej ramce. W tym kole namalowany jest Kryszna. Przedstawiony jest jako mężczyzna o czarnych włosach do ramion. Jego twarz zwrócona jest lewym profilem do widza. Jej większą część zajmuje duże migdałowe oko o czarnej tęczówce. Oko narysowane jest en face. W lewym uchu Kryszna ma duży kolczyk w formie obręczy. Postać pokazana jest od kolan w górę, z lewego półprofilu – częściowo skierowana w stronę prawej krawędzi obrazu. Kryszna ma na sobie bluzkę w geometryczne wzory, dhoti przypominające spodnie i długi szal spływający po plecach. W dłoniach trzyma długi flet prosty, który przykłada do ust. Koło z Kryszną otacza krąg ośmiu tancerek. Wszystkie kobiety są takie same. Mają długie czarne kręcone włosy. Ich twarze są podobne do twarzy Kryszny - pokazane z lewego profilu, z dużym okiem o czarnej tęczówce. Kobiety mają na sobie bluzki z krótkim rękawem i długie spódnice w pionowe pasy. Ramiona rozkładają na boki. W dłoniach, uniesionych na wysokość bioder, trzymają brzegi spódnic. Przez to dolne krawędzie spódnic układają się w kształt półokręgu. Tancerki skierowane są głową w stronę koła z Kryszną, tak że tancerka znajdująca się nad Kryszną pokazana jest do góry nogami. Krąg z tancerkami otoczony jest szeroką ramką wypełnioną dekorem zgeometryzowanych kwiatów. Za tą ramką znajduje się kolejna, a dalej następna. Kolejne dekory tworzą ozdobne okręgi, które wypełniają całą przestrzeń i tworzą mandalę złożoną z różnorodnych figur geometrycznych. Niektóre figury są białe, inne wypełnione kreskami, kratką lub drobnymi kropkami tuszu.