Obraz – Rasamandala – taneczny krąg Kryszny i pasterek sygnowane Heema Devi [czyt. Hima Dewi] miejsce i data powstania: Indie, Mithila, przed 1988 r. technika: tusz na papierze czerpanym wysokość 56 cm, szerokość 76 cm znajduje się w zbiorach Muzeum Azji i Pacyfiku Obrazek ma formę poziomego prostokąta. Rysunek jest wykonany czarnym tuszem na białym papierze. Składa się z bardzo dużej liczby cieniutkich czarnych kresek i bardzo niewielu małych pół w całości pokrytych czarnym tuszem. Spod kresek prześwituje biały papier, przez co z większej odległości figury wydają się szare. Obraz otoczony jest szeroką ramką. Na środku obrazu narysowany jest okrąg. Artystka narysowała go bez użycia cyrkla, więc nie jest on idealnie równy. Powstał w ten sposób medalion o białym polu i ozdobnej ramce. W tym medalionie narysowany jest Kryszna. Przedstawiony jest jako mężczyzna o czarnych półdługich włosach. Jego twarz zwrócona jest lewym profilem do widza. Jej większą część zajmuje duże migdałowe oko o czarnej tęczówce. Oko narysowane jest en face. W lewym uchu Kryszna ma duży kolczyk w formie obręczy. Postać pokazana jest od kolan w górę, z lewego półprofilu. Kryszna ma na sobie tunikę w geometryczne wzory i długą pelerynę. Gra na długim flecie, na którym siedzi papuga. Medalion z Kryszną otacza krąg dziesięciu tancerek. Wszystkie kobiety wyglądają tak samo. Mają długie czarne kręcone włosy. Ich twarze są podobne do twarzy Kryszny - pokazane z lewego profilu, z dużym okiem o czarnej tęczówce. Kobiety mają na sobie bluzki z krótkim rękawem i długie spódnice w pionowe pasy. Ramiona rozkładają na boki. W dłoniach uniesionych na wysokość bioder trzymają brzegi spódnic. Przez to dolne krawędzie spódnic układają się w kształt półokręgu. Tancerki skierowane są głową w stronę medalionu z Kryszną, tak że te znajdujące się nad Kryszną pokazane są do góry nogami. Krąg z tancerkami otoczony jest szeroką ramką wypełnioną zgeometryzowanymi kwiatami. Za tą ramką znajduje się kolejna, a dalej następna. Kolejne ornamenty tworzą ozdobne okręgi, które wypełniają całą przestrzeń i tworzą mandalę złożoną z różnorodnych figur geometrycznych. Niektóre figury są białe, inne wypełnione kreskami lub drobnymi kropkami tuszu. Ostatni krąg przyjmuje kształt płatków lotosu. Wzdłuż krótszy krawędzi stoją jedna za drugą trzymające się za ręce kobiety. Pomiędzy każdą z nich znajduje się duży kwiat lotosu. To również uczestniczki tanecznego kręgu.